Olen viime kuukausina pohtinut paljon pysähtymistä ja uskaltauduin hyppäämään pois aina vain nopeammin pyörivästä oravanpyörästä. Hyppy vaati rohkeutta pysähtyä oikeasti kuuntelemaan itseään ja omaa kehoaan, rohkeutta olla välittämättä muiden mielipiteistä tai yleisistä uskomuksista, rohkeutta kohdata ajatuksensa, tunteensa ja kipupisteensä ja oppia hyväksymään itsensä ja muut sekä elämään onnellisena tässä ja nyt. Minulla on jo kauan ollut mottona ja minua eteenpäin kantavana ajatuksena sanat "Kaikella on tarkoitus". Välillä ei voi millään käsittää, miksi elämässä jokin asia meni niin kuin meni. Välillä tapahtumien merkityksen ymmärtää vasta päivien, kuukausien joskus jopa vasta vuosien päästä. Kuitenkin ajatus siitä, että kaikella on oma tarkoituksensa, on auttanut minua selviytymään vaikeidenkin aikojen yli.

Kuvassa on Voi Hyvin -lehdestä talteen leikkaamani sitaatti, jolle löytyi heti paikka ilmoitustaulultani. Sitaatti innoitti minua etsimään käsiini myös Voi Hyvin -lehdessä 3/13 olleen Ruediger Schachen haastattelun (http://www.voihyvin.fi/artikkeli/tutustu-ihmiseen-joka-todella-olet). Tämä saksalainen herra on pohtinut paljon samoja asioita, kun minäkin ja ajatuksiin oli hyvin helppo samaistua.

DSC_4845-normal.jpg